Stackars liten

I natt har inte varit en rolig natt.
Å helgen som började så bra....

Fredagen var mycket Alvin mycket "friskare". Han började äta och febern syntes inte till.
Lördag morgon vaknade han kl 5!!! Dock tror vi att de berodde på att han var så rosslig. Komme rin till oss och andas tungt och de rosslar i bröstet. Lyckas knappt sommna om men vid minsta hostning vaknar han igen. SÅ vi sliver upp och ger han host medicin. Han får kika på tv och han verkar mycket bättre.
Under f.m sommnar han i soffan, så han får lägga sig en stund. Men sömmnen är inte långvarit. Hostan väcker honom.
Jag åker in till stan och handlar för jag ska ha min babyshower på e.m (läs om den på gravid bloggen)
Under eftersmiddagn blir Alvin mer och mer grinig. Han rosslar och febern kommer åter.
Sover länge på e.m men de är lika bra eftersom han är så slut.
Mat är inte att räkna med, äter inte, eller fick i honom lite sallad och frukt som vi hade till middag. Och nån baguett bit.
Så stiger febern och vid 19 innan han somnnar har han 38 grader. Får alvedon och host medicin.
Vi vaknar mitt i natten av att Alvin gråter. Stackan har 40 graders feber och yrar. Vi ger honom mer alvedon och han får sova hos oss. Sedan fortsätter natten med feber yra och liiite sömn!
Morgonen är likadan, Han sover om vartannat och febern vill endast gå ner till 38.5 MED ferbernedsättande, annars ligger den på 40 grader.
Det är verkligen inte roligt att se han så sjuk och hängig. Nu vill vi ha tillbaka våran Alvin!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars lilleman, hoppas han krya på sig snart så vi kan gå på badhuset...kram

2009-03-29 @ 13:44:29
Postat av: Lena

Hej!

stackars liten som har feber. Det är inte kul alls när dom små är så där dåliga.

Theo hade en period för ett år sedan då han hade feber i 12 dagar. Pendlade mellan 38-40 grader trots febernedsättande. När jag ringde sjukvårdsrådgivningen så tipsade dom om att vi skulle ge honom både alvedon och ipren. Och då gick febern ner så pass att han fick i sig lite mat och vätska i alla fall.

Hoppas han blir friskare snart.

/Lena

2009-03-29 @ 15:40:06
URL: http://eunyoung.bloggspace.se
Postat av: Ika

USHA! Gud vilken mardröm!

EN kväll för någon månad sedan fick Drein en jättepeak med feber också. På en timme växte den ifrån 37.4 till 39.8 och han svettades kopiöst mycket och yrade och höll på. Jag vart jätteorolig för hade den vuxit mer hade inte jag hafft nått sätt att ta honom till läkaren.

2009-04-08 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: